Analiza Środowiska Pracy

– innowacyjna usługa, dzięki której Twoje nowe biuro
pomoże Ci osiągnąć więcej.

Podnosi efektywność

Zwiększa zaangażowanie pracowników

Optymalizuje budżet utrzymania biura

Zmiana przestrzeni biurowej wiąże się z dużym ryzykiem. Istnieje wiele aspektów, przy których łatwo można popełnić błąd. Źle zaplanowane biuro, zamiast zakładanych korzyści może przyczynić się do pogorszenia wyników. Dlatego kluczowe jest przeprowadzenie badań i analiz pozwalających zdefiniować istotne cele oraz sposób ich realizacji.

Nasza usługa badania i analizy, połączona z elementami zarządzania zmianą, pomaga w wyeliminowaniu ryzyka i przyczynia się do osiągnięcia założonych celów biznesowych.

74 % pracowników odczuwa stres w pracy

podenerwowanie i irytacja

73%

zmęczenie

62%

pogorszenie koncentracji

46%

zwiększona absencja

36%
Raport Badania Stres w Pracy Hays 2018
Optymalizacja kosztownej powierzchni biurowej
badanie dostarcza informacji, dzięki którym można w precyzyjny sposób ustalić zapotrzebowanie na powierzchnię (przy budowie lub poszukiwaniu nowego biura)
Wzrost efektywności pracowników
badanie dostarcza informacji o problemach obniżających zaangażowanie i wydajność pracowników
Biuro odpowiadające na realne potrzeby pracowników/użytkowników
badanie dostarcza informacji o indywidualnych potrzebach wszystkich pracowników
Poprawa wizerunku zewnętrznego i wewnętrznego
badanie pozwala odkryć kluczowe elementy styku z wizerunkiem marki, co przekłada się na relacje z klientami i partnerami oraz na działania HR’owe, w tym na pozyskiwanie i zatrzymanie pracowników
Zarządzanie zmianą
badanie jest elementem zarządzania zmianą, oswaja z nią pracowników, niweluje niezadowolenie i buduje wartość zmiany

Pakiet ANALIZA ŚRODOWISKA PRACY zawiera:

  1. Badanie obecnego biura i pracowników poprzez: obserwacje, wywiady ankiety;
  2. Opracowanie raportu z badania, zawierający wnioski ze szczególnym uwzględnieniem barier i „wąskich gardeł”, definicji procesów i ich czasochłonności;
  3. Zbiór rekomendacji jak zorganizować biuro i pracę w nim, w celu zwiększenia efektywności i komfortu oraz lepszego wykorzystania powierzchni;
  4. Mapa funkcjonalna biura;
  5. Wsparcie we wdrożeniu zmiany biura:
  • wyboru powierzchni biurowej
  • wsparcia procesu projektowania i wyposażenia biura
  • wsparcie procesu zarządzania zmianą

Case Study

Oszczędność miesięczna:
36.000 PLN

Wzrost efektywności:
13%

Poprawa komfortu pracy:
27%

Klient: Prezes firmy IT.

Wyzwanie: optymalizacja kosztów administracyjnych biura.
Firma ciągle rozwija się i rozrasta. Pojawiły się nowe stanowiska i zadania. Firma i jej pracownicy potrzebowali nowej przestrzeni, która lepiej sprosta oczekiwaniom i będzie dopasowana do procesów. Prezes firmy zastanawiał się nad zwiększeniem powierzchni biura.

Rozwiązanie: przeprowadzona usługa badania i analizy środowiska pracy pozwoliła ustalić, które przestrzenie w obecnym biurze firmy są nieużywane (około 32% powierzchni), które są źle zaprojektowane i nie odpowiadają zadaniom wykonywanym przez pracowników (prawie 26%).
Dzięki wynikom analizy udało się przeprojektować biuro, tworząc odpowiednie strefy dopasowane do procesów a także zagospodarować przestrzeń niewykorzystaną. Finalnie firma nie zmieniła biura na większe, będąc jednocześnie przygotowaną do wzrostu zatrudnienia.

Wynik: oszczędność kosztów najmu powierzchni biurowej (oszczędność względem planowanej nowej powierzchni biurowej 36000PLN miesięcznie) oraz poprawa efektywności (o 13%) i komfortu pracy (27%).

Wzrost zaangażowania:
9%

Wzrost satysfakcji:
27%

Wzrost ilości spotkań:
29%

Klient: Dyrektor HR firmy handlowej.

Wyzwanie: zwiększenie satysfakcji i zaangażowania pracowników.
Obecne biuro klienta było niedostosowane do charakteru wykonywanej pracy. Biuro było przestarzałe i nie podążało za trendami w branży, ale też powodowało frustrację wśród pracowników. Nie mieli gdzie wykonywać np. wspólnych wieloosobowych projektów, miejsca do regeneracji, było za mało reprezentacyjnych miejsc do spotkań z klientami i partnerami. Biuro jako narzędzie nie wspierało ich w codziennej pracy, obniżając efektywność.

Rozwiązanie: audyt oraz jego wyniki, pozwoliły ustalić jakie procesy dominują w firmie oraz jakie są słuszne oczekiwania pracowników względem powierzchni biura. Postawione zostały priorytety względem zadań i dopasowania funkcjonalnych stref powiązanych z zadaniami wykonywanymi przez pracowników. Cały proces został uzupełniony o usługę zarządzania zmianą od samego początku, tak by wszyscy czuli, że to jest ich projekt i biuro.

Wynik: wzrost zaangażowania pracowników o 9%, wzrost satysfakcji o 27%, wzrost ilości spotkań w biurze o 29%. Wszystko to bez wątpienia przełożyło się na finansowy efekt naszego klienta.

Helikon w liczbach

35736

Miejsc pracy

31519

Godzin pracy
nad projektami

633

Projekty
zrealizowane

69509

Wypitych
kaw

Agnieszka Tokarska

NEW BUSINESS DIRECTOR

Mail: tokarska@helikon.pl
Tel: +48 600 481 152
linkedin.com

Tomek Makowski

WORKPLACE STRATEGY MANAGER

Mail: makowski@helikon.pl
Tel: +48 602 579 429
linkedin.com

więcej artykułów na www.efektywnebiuro.pl